محل تبلیغات شما

به گزاره های زیردقت کنید:

گزاره1: فرد Aوقتی به فرد B اعتماد دارد که اطمینان داشته باشد در غیابوی، فرد B منافع وی را به خطر نمی اندازد. در این حالت"اعتماد نسبی" بین فرد A و فرد B برقرار می باشد. امّا "اعتمادکامل" بین آندو زمانی برقرار می شود که فرد Aاطمینان خاطر داشته باشد در غیاب وی، فرد B منافع حداکثریوی را تامین خواهد کرد.

گزاره2: اعتماددارای اَشکال مختلفی است: اعتماد کارمند به مافوق و بر عکس، اعتماد همکاران بهیکدیگر، اعتماد کارمند به ارباب رجوع یا مشتری و برعکس. درون مایه همه این اشکالمختلف اعتماد، منافع متقابل است و بر این اساس می توان، کیفیت رابطه و اعتمادمتقابل را تحلیل کرد. هر یک از انواع اعتماد دارای فواید و پیامدهایی است. ماحصلاعتماد کارکنان به مدیر، اعتبار و مشروعیت یافتن اوست. نتیجه اعتماد مدیر بهکارکنان، تحکیم اعتقاد آنها نسبت صلاحیت و شایستگی مدیر خواهد بود. اعتماد همکارانبه یکدیگر موجب تسهیل کار تیمی و شکل گیری تیم های کاری قدرتمند در سازمان میگردد. رضایتمندی ارباب رجوع/ مشتری، محصول اعتماد کارکنان به مشتریان/ ارباب رجوع است.اعتماد مشتریان/ ارباب رجوع به کارکنان موجبات شکل گیری یک تصویر ذهنی مثبت وبهینه از سازمان نزد آنان را رقم خواهد زد.

گزاره3: اگر فردA در به خطر نیانداختن منافع خود از سوی فرد Bتردید داشته باشد آنگاه بین آن دو "تعارض بالقوه" شکل خواهد گرفت. امّااگر فرد A اطمینان خاطر داشته باشد که در غیاب وی،منافع او از سوی فرد B به خطر افتاده و از بین خواهد رفت، در اینصورت باید منتظر بروز تعارض های شدید و بنیادین بین آنها بود.

 

گزاره4: اعتمادمقدمه شکل گیری احساس حمایت سازمانی است. کارمند وقتی به مدیر اعتماد دارد خاطرجمع است که در شرایط سخت و دشوار، مدیر از او حمایت های لازم را بعمل خواهد آورد وبر عکس. درخصوص سایر اشکال اعتماد نیز قضیه صادق است.

گزاره 5: اگر خطوطارتباطی بین افراد را همچون کابل های مسی برق فرض نمائیم آنگاه اعتماد به مثابهجریان برقی است که به خطوط ارتباطی معنا و مفهوم می بخشد. برقراری ارتباط موثربدون وجود اعتماد بین طرفین ارتباط، افسانه ای بیش نیست.

گزاره6: کمبوداعتماد، شکل گیری رفتارهای ی در سازمان را گسترش می دهد. هرگونه تلاش جهت کسبقدرت به منظور تامین منافع فردی یا گروهی را رفتار ی در عرصه سازمان نامند.

گزاره7: اگرکارمندی احساس کند که تلاش در جهت تحقق اهداف سازمان، کمکی به تامین اهداف  و منافع فردی او نمی نماید، یا این تلاش رامتوقف می نماید یا میزان تلاش را به حداقل ممکن کاهش می دهد.

گزاره 8: وجوداعتماد در سازمان، وفاداری و تعهد سازمانی را تقویت می نماید.

گزاره 9: کمبوداعتماد در سازمان، کژرفتارهایی مثل زیرآب زنی، شایعه پراکنی، تخریب افراد، خاله زَنکبازی و . را تقویت خواهد کرد.

گزاره10: علیرغمنقش موثر منافع در شکل گیری اعتماد، تجربه نشان می دهد بسیاری از کارکنان، تعریفدقیقی از منافع خود در سازمان ندارند و گاه، این تعریف آنقدر گسترده و رمزآلود استکه هر چیزی را در بر می گردد.

نتیجه گیری: همانگونهکه ملاحظه می شود شکل گیری اعتماد در سازمان مقدمه ظهور و بروز پیامدهای مثبت ومنفی مختلف است. لذا، یکی از کارویژه های اساسی مدیر در سازمان باید تعریف، شفافسازی و منطقی سازی "منافع" یکایککارکنان در سازمان باشد. تامین منافع کارکنان صرفا" با پرداخت حقوق و مزایایبیشتر محقق نمی شود. جبران خدمات مناسب فقط بخشی از منافعی است که کارکنان درسازمان در جستجوی آنها هستند. برخی از مهمترین منافع کارکنان در سازمان عبارتنداز:

1- تامین فرصت هایرشد و یادگیری

2- تامین فرصت هایارتقاء و پیشرفت شغلی

3- تامین امنیتشغلی و سازمانی

4- تامین مالکیتمعنوی ایده ها و پرهیز از ربایش ایده ها و عملکردها

5- سهم بَریکارمند از موفقیت ها و پیشرفت ها

6- شنیده شدن ایدهها و دیده شدن تلاش ها و عملکرد کارمند

مدیریت تصویر ذهنی دیگران: چگونه تصویر زیبایی از خود در ذهن دیگران حک کنیم؟

بهره وری نیروی انسانی در ۱۰ گام

ارتقاء و تعالی فرهنگ سازمان در 4 گام

منافع ,فرد ,سازمان ,تامین ,های ,کارکنان ,در سازمان ,فرد b ,شکل گیری ,فرد a ,ها و

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ساعت مچی بند چرمی الیزابت و مارگاریتا مطالب اینترنتی تنهایی های من ( پریسا ) عشق اباعبدالله بلوچكاره (قوم کوچ) منزلگاه موبایل باز سایت دیدنی های شهر رشت و استان گیلان کلبه ی من طراحی سایت حرفه ای